04/05/2021

PERSBERICHT: Strategisch partnerschap Oreon en EnerSavings Inc.

IJsselstein, 4 mei 2021. Oreon en het Canadese EnerSavings Inc. gaan een strategisch partnerschap aan. EnerSavings opereert in zeven Canadese provincies en is marktleider op het gebied van retrofit. De ingenieurs van het bedrijf werken continu aan innovatieve en verbeterde belichtingsoplossingen. De expertise van EnerSavings op het gebied van duurzame en energiebesparende oplossingen voor zijn klanten, sluit perfect aan bij de duurzame waterkoelingstechnologie van Oreons LED grow lights.

Energiebesparende oplossingen

Oreon ziet EnerSavings als een sterke partner voor de Canadese markten heeft al meer dan tien jaar ervaring in het leveren van efficiënte belichtingsoplossingen. Een markt waarvan EnerSavings het potentieel  onverminderd ziet blijven toenemen. De mogelijkheden tot energiebesparing met de LED-armaturen van Oreon overtuigden EnerSavings van de voordelen van de duurzame waterkoelingstechnologie. Het bedrijf ziet kansen voor telers waar het gaat om het hoge rendement van de armaturen, de mogelijkheid tot hergebruik van warmte en de besparing op de koelingskosten. De actieve waterkoeling maakt het mogelijk voor de LED-armaturen om op een efficiënte manier veel licht te produceren, zonder de kas of groeifaciliteit op te warmen. Dat betekent meer winst dankzij het verlagen van de operationele kosten en volledige controle over het klimaat in de kas. Dit resulteert in een hoge kwaliteit gewas gedurende het hele jaar.

"EnerSavings is enthousiast over de samenwerking met Oreon en de uitbreiding van zijn aanwezigheid op de Noord-Amerikaanse markt voor LED grow lights. Het watergekoelde Oreon-armatuur is op dit moment veruit het beste LED-armatuur op de markt, en de beste keuze voor telers. Oreon kwam in 2009 als eerste op de markt met LED grow lights, armaturen met materialen van de hoogste kwaliteit en de beste prijs per micromol. De waterkoeling garandeert een lange levensduur: Armaturen die langer dan tien jaar geleden geïnstalleerd zijn, hebben nog steeds meer dan 90 procent lichtopbrengst!" - Jason Beer, Business Development Director bij EnerSavings.

"Met EnerSavings Inc. als nieuwe dealer vindt Oreon betere aansluiting bij de Canadese markt. Oreon en EnerSavings delen de missie om duurzame LED-oplossingen op de markt te brengen en maatwerk te leveren op het gebied van energie, zodat de bedrijfskosten van klanten dalen en hun winst groeit. EnerSavings is een expert op het gebied van de glastuinbouw en we verwachten dan ook veel van de samenwerking in deze snelgroeiende markt," zegt Bill Whittaker, Sales Manager Noord-Amerika bij Oreon.

PERSBERICHT: Strategisch partnerschap Oreon en EnerSavings Inc.